Információ

 

Add a Facebook-hoz

TOP termékek

Naptár

2024. November
H
K
Sze
Cs
P
Szo
V
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Házhozszállítás

www.klimaman.hu

https://www.klimaman.hu

enkertemsiofok.hu

Hírek

2015.02.25 15:11

 

 
Opel Karosszéria Alkatrészek!

 

 

Kínálatunk Tovább bővült!

 

eneos motorolaj eneos olajkínálat

Az ENEOS Japán elsőszámú olaja, piacvezető olajipari vállalatának (JX NIPPON OIL) a terméke.  Kiválóan képviseli az iparágban a világhírű japán műszaki tudást és kreativitást.

Tekintse meg itt:https://olajshopnet.hu/eneos_motorolaj_

liqui moly motorolajok liqui moly olaj

A német LIQUI-MOLY az elsők között alkalmazta a molibdén-diszulfidos adalékot a motorolajokban. Ez a nagy teherbíró képességű, súrlódáscsökkentő adalékanyag megelőzi a motor megszorulását.

Tekintse meg itt:https://olajshopnet.hu/LIQUI_MOLY_motorolaj__Kenoanyag

Motul motorolajok Motul 2t 4t motorkerékpár olaj

A Motul már a 90’-es évek óta jelen van Magyarországon.

A prémium minőségű kenőanyagok hamar ismertté váltak, elsősorban a sportos kétkerekű motorizált járművek, és a szintén extrém igényeket támasztó rallysport világában.

Tekintse meg itt:https://olajshopnet.hu/motul_motorolaj_motul_2t_motul_4t

Q8 motorolaj Q8 kenőanyag

Q8 Motroolajok, hajtóműolajok a kínálatben.

Tekintse meg itt:https://olajshopnet.hu/q8_motorolaj_q8_kenoanyag

Metabond adalélok Metabond termékek kedvezménnyel

Mára a METABOND márkanév (brand) népszerű és piacvezető a másodlagos súrlódáscsökkentők területén azokban az országokban, ahol az MTH tevékenykedik.

Tekintse meg itt:https://olajshopnet.hu/metabond_adalekok_metebond_termekek

ford 5w30 motorolaj ford gyári motorolaj

Ford 5w30 motroolaj, név amely egyedülálló.                                                                                                                   

Tekintse meg itt:https://olajshopnet.hu/ford_5w30_motorolaj                           

 

2014.12.21 16:23

Ablaktörlő:
Ablaktörlőnek nagyon fontos szerepe van a az esős időben való közlekedésben. Tisztán lássunk így esetleges balesetet el tudjuk kerülni. Nagyon sok féle ablaktörlő létezik! Felfogatásukban is különbözhetnek hosszukban, kivitelükben. Márkában is nagyon nagy minőségbeli különbségek vannak.
Az első ablaktörlők fém házzal rendelkeztek és egy gumi lap van alul. A fém része több ponton is nekifeszíti a szélvédőnek. Következő lépcsőben a vezetői ablaktörlő kapott egy úgynevezett légterelőt ez azért volt hasznos, mert nagyobb sebességnél nem elemelkedett a lapát a szélvédőtől, hanem még jobban neki feszítette ezzel biztosabban és csíkmentesen törölt. Kifejlesztették az aerotech lapátokat ahol fém vázzal már nem találkoztunk, hanem az egész egy teli gumi. Ez a fajta lapát már teljesen felveszi a szélvédő formáját így mindenhol tud csíkmentesen törölni. Újabb típusokat már csak ezzel szerelik, de lassan a felfogatások is kezdenek autó specifikusak, lenni.

Az ablaktörlő, ha elkopik, csíkoz, vagy esetleg ugrál a szélvédőn ez elég zavaró a hanga miatt is, de hagyhat fent sima vékony víz réteget. Ilyenkor, cserélni kel. A lapátok túlhasználásánál pl. fémházasnál akár használat közben szét tud esni és akkor végig marja a szélvédőt

Akkumulátor:

Itt a hideg idő, ami nagy ellensége az akkumulátoroknak! A hideg nagyon gyengíti az idősebb, vagy lemerülésben lévő akkumulátor teljesítményét. A rossz akkumulátor hibajele nagyon könnyen észrevehető. A kulcs elfordítása után nagyon gyengén forgat az önindító, nem képes beindítani a gépjárművet, valamint a műszerfalon a visszajelző lámpák elhalványulnak, vagy már meg sem mozdul az önindító. A hibaforrások észlelésekor érdemes kicserélni az akkumulátort mivel a nehéz indítás nem tesz jót az autókban lévő elektronikáknak sem! A csere alatt érdemes és ajánlott a sarukat megtisztítani az oxidációtól vagy lecserélni, de mindenképp ajánlott bezsírozni.

Az akkumulátorokból is több féle létezik.

 

Gondozásos: Időnként tél előtt vagy a nagy melegek után érdemes kinyitni a cella sapkáit és leellenőrizni, hogy a sav megfelelő szinten van-e. Ha hiányát tapasztaljuk, akkor ioncserélt vízzel (nem savat) utántöltünk, hogy az ólom lapokat ellepje.

 

Gondozás mentes: Semmilyen fajta gondozást nem igényelnek és nem is szabad felnyitni őket, mert ezek teljesen zárt akkumulátorok. Az ilyen akkumulátorokban-egy-kettőben elhelyeznek egy,,varázsszemet” zölden világít, ha megfelelő az akkumulátor állapota.

 

Akkumulátorvásárlásnál figyelni kell, hogy milyen polaritással, jobb/bal vékony vagy normálsarus valamint a házban is vannak méretkülönbségek. Túl nagy, Ah-, számú akkumulátort ne vásároljunk autónkba, mint ami elő van írva, mivel a túl nagy akkumulátort a generátor nem tudja megfelelően visszatöltetni és ez a meghibásodásához vezethet. 

Fékalkatrész:

Az autó jó minőségű és rendszeresen karbantartott fékberendezése nagy fontosságú biztonságot jelent. Minél hatékonyabbak a fékek, annál rövidebb a fékút adott sebességnél. A fékberendezés feladata a gépjármű sebességének csökkentése, a jármű megállítása és álló helyzetben való rögzítése. A fékberendezésnek lehetővé kell tennie a lehető legnagyobb lassulást, valamint a jármű stabilitását a fékezés alatt, ezért kimondottan ajánlott a minőségre törekedni! Fiatalabb gépkocsiknál a rendszer figyelmeztet a cserére, azonban nem árt a gyártók által előírt kilométerenként elvégezni a cserét!

A fékbetéteket a féknyeregben dolgozó dugattyú vagy dugattyúk szorítják a tárcsához.

 

Fékbetétek általános összetétele. Fém lapra helyezet, dörzsanyag mely alábbi anyagokból tevődik össze: Töltőanyagnak vasoxidot, kötőanyagnak gyantát, kenőanyagnak garfítot és fémeket pl. acélszövetet tartalmaz, használnak melyet préseléssel, hőkezeléssel alítják elő. Fékbetétek anyagukat tekintve félfémesek. Nagyon fontos hogy nagy erőnek és hőhatásnak vannak kitéve és ezek ingadozása miatt fékerejük, hatásuk nem csökkenhet.

 

Fékbetétek autó specifikusak! A betétek korszerűbb autókhoz vagy elő vannak készítve kopásjelző ráhelyezéséhez. Ilyenkor külön kábellel csatlakoztatjuk a fékbetéthez és a továbbító kábelhez. Vannak viszont olyan betétek is melyekbe bele van építve a kopásjelző és a kábel végén van rajta a megfelelő csatlakozó. És léteznek akusztikus kopásjelzők, ha betét már nagyon elkopott, akkor a tartóvason lévő kis fém hozzá ér a tárcsához és zavaró hangot ad ki.

 

A kerámia fékbetétek kevésbé porolnak, és jó fékhatással rendelkeznek. Léteznek sport fékbetétek, de ezeket közúton nem ajánlatos használni mivel bekel melegíteni a betéteket, hogy biztonságosan tudjanak fogni.

 

Fékbetét cserénél érdemes a féknyergen csúszó mozgó részt alaposan megpucolni és kis rézpasztával bekeni, hogy a betét szabadon mozoghasson, hisz nagyon sokszor ez a hiba okozza a nyikorgást nem pedig a fékbetét vagy féktárcsa minősége.  

A jármű kiegyensúlyozott fékezéséhez hozzájárulnak a fékpofák, a munkahengerek, és a feszítők. A dobfékek javítása során le kell cserélni a fékpofákat, valamint a munkahengereket és a feszítőket. Ezek az alkatrészek a fékbetétekhez hasonló igénybevételnek vannak kitéve. A dobfékeket inkább hátsó féknek alkalmazzák.

 A Dobfék működése: A dob kör alakú belső feléhez hozzávaló pofákat a munkahengerrel vagy kézifék bowdenével kifele irányuló mozdulattal neki szorítja így fejti ki a fékhatását. A dobfékbe található két pofa hozzávaló állítók, szerelékek és a munkahenger, ami pedálnyomásra kifele mozog.Dobfék elégé zárt rendszer a korszerűbb modernebb autóknál már nem is nagyon alkalmazzák legalábbis főféknek, hisz vannak olyan autók melyek külső ránézésre tárcsafékes hátul, de a parkoló rögzítő féket egy különleges tárcsával oldották meg melynek a belső része kis dobféket tartalmaz, ebben nincsen fékmunkahenger! A dobféket néha érdemes szétszedni és a fékportól kitakarítani. A dob kopása onnan is észrevehető, hogy nehéz leszedni a dobot hisz akad a pofákba, azaz a dobnak válla van. Dobok javítására páran a felszabályozást alkalmazzák, de ez nem ajánlott, kisebb plusz ráfordítással lehet új dobott venni.Létezik sima hagyományos dob, valamint amelyik tartalmaz csapágyat is. 

A fékfolyadék összenyomhatatlan, a főfékhenger által irányított folyadék, amely arra szolgál, hogy közvetítse a négy  kerék felé a fékpedálon kifejtett erőhatást. A túlságosan elhasználódott fékfolyadék feltöltődik vízzel, és veszít hatékonyságából. Intenzív fékezéskor, például hegyi útvonalon ez akár a  fékhatás teljes megszűnését eredményezheti!

A fékfolyadékokat különböző kategóriába sorolhatjuk DOT szám szerint

 

DOT jelentése: (Department of Transportation)

A fékfolyadékkal szemben támasztott követelményeket a SAEJ 1703 szabvány foglalja össze. A ismertebb nyelven azonban nem a SAEJ besorolásként ismerjük, hanem az amerikai közlekedési minisztérium által meghatározott DOT szabványok. A DOT alapvetően két nagy csoportba sorolja a fékfolyadékokat. A glikolbázisúakat DOT 3 és DOT 4 számokkal jelöli. A szilikonbázisúakat pedig DOT 5-tel. A legmodernebb fékfolyadékok a DOT 5.1-esek, mivel ezek már nem tartalmaznak szilikont sem. Fékfolyadék cserénél fontos odafigyelni hogy a gyártó milyen DOT számú fékfolyadékot ír elő.

A különböző DOT-osztályú fékfolyadékokat nem szabad egymásra önteni, összekeverni. Az ABS-szel szerelt autókba pedig tilos DOT 3-as teljesítményszintű fékfolyadékot tölteni!

A glikolbázisú fékfolyadékok higroszkopikusak, és már a környezeti levegővel érintkezve is egyre több vízzel telítődnek. E tulajdonság pedig károsan befolyásolja a fékfolyadékok forráspontját. Valamint ez a fékfolyadékba keveredett víz, amely 0 °C-on megfagyhat, 100 °C-on pedig felforrhat, nem képes elkülönülni, így a legcsekélyebb víztartalomnál is lecsökken a fékfolyadék forráspontja

Fontos: Amikor fékfolyadékokról beszélünk, a fékolaj megnevezés megtévesztő lehet, mert a legkevesebb motorolaj szennyeződés is tönkreteheti a fékberendezés gumialkatrészeit.

A jármű kiegyensúlyozott fékezéséhez hozzájárulnak a fékpofák, a munkahengerek, és a feszítők. A dobfékek javítása során le kell cserélni a fékpofákat, valamint a munkahengereket és a feszítőket. 

Ezek az alkatrészek a fékbetétekhez hasonló igénybevételnek vannak kitéve. A fékmunkahenger nyomást gyakorol a fékpofákra, így azok nekifeszülnek a fékdob belső falára.

A fékmunkahengert a fékpedál benyomsásval fékfolyadék segítségével működtetjük. Nagyon fontos hogy a munkahenger ne eresze a fékfolyadékot. A fékfolyadék nem tesz jót a dob belső alkatrészeinek és a rendszerből is fogy az olaj valamint a rendszer is be tud levegősödni és ez fékhatás csökkenéséhez vagy teljes megszűnéséhez vezethet és balesetveszélyes. Ezért fontos minden esetben cserélni.

A fékmunkahengerek autó specifikusak, de az adott típuson belül lehet furat méret különbség, anyag, és jobb/baloldal is eltérhet. Cserénél lekel légteleníteni a féket valamint a fékfolyadéktartályba utántölteni. Fékfolyadékokat sosem keverjük külömbözö DOT számúakkal. 

A tárcsafék kiváló hatékonyságú rendszer, mert progresszív és tökéletesen oszlatja el a hőt, ezért alkalmazzák az első fékekhez. A féktárcsa igen érzékeny alkatrész. Minden fékezéskor erőteljes igénybevételnek van kitéve, ezért rendkívül magas műszaki követelményeknek kell megfelelnie. Természetesen kifogástalan állapotban kell lenniük, hogy a fékbetétek maximális hatékonysággal tölthessék be a szerepüket.

Féktárcsából több féle létezik: Tele, Szellőztetet, Sport, Magas széntartalmú, Kerámia

 

Féktárcsák a fékbetéttel együtt tudják kifejteni fékerejüket. Féktárcsakopásra is ugyan úgy érdemes figyelni, mint a betétre. Vannak olyan tárcsák pl. Brembo ami meg van fúrva kicsit egy pontban kopásjelző szempontjából. De leginkább a tárcsák vállasodásából lehet megállapítani. Ha autónk sokat áll az is károsítja, a tárcsát mivel el kezd rozsdásodni így csökken az élettartama. A sima közúti tárcsákkal nem ajánlatos „versenyezni’’ mivel normál használatra vannak, ilyenkor megéghet a betéttel együtt akár a fékolaj is képes felforrni, vagy a tárcsa elkezd ütni, ezek után a féktárcsa nem megfelelő a további használathoz.

 

A tele tárcsák régebbi autókban valamint a kisseb ccm3 és hátsó tárcsáknál alkalmazzák. Hűtött tárcsáknál a két fogófelület között található egy szellőző rész így ezek a tárcsák már nehezebben melegszenek. Sport tárcsák hasonlítanak a szellőztetet de itt még pluszba oldalról is lukak vannak rajta a még jobb hűtés végett, ezek a tárcsák kicsit jobban koptatják a betétet. Magas széntartalmú tárcsákra jobban tapadnak a betétek így növeli a fékerőt. Kerámia féktárcsák is erősebb fékhatással bírnak és hosszabb élettartamú.

A jármű kiegyensúlyozott fékezéséhez hozzájárulnak a fékpofák, a munkahengerek, és a feszítők. A dobfékek javítása során le kell cserélni a fékpofákat, valamint a munkahengereket és a feszítőket. Ezek az alkatrészek a fékbetétekhez hasonló igénybevételnek vannak kitéve. A fékpofák az alvázhoz kapcsolódnak, a súrlódással és a felmelegedéssel szemben nagy ellenállású anyagból készülnek.

A Fékpofákat dobfékekben alkalmazzák, ilyen fékrendszernél a dob együtt forog a kerékkel és a pofák pedig egyhelyben álnak belül. Pedál nyomás hatására a munkahengerek a pofákat nekifeszíti kifele mozgással a dobnak, és ekkor keletkezik a fékezési erő.

A pofák félkör alakú vasra vannak felfogatva a dörzsanyag, ami lehet szegecsekkel vagy ragasztással rögzítve. Dörzsanyag összetétele: Töltőanyagnak vasoxidot, kötőanyagnak gyantát, kenőanyagnak garfítot és fémeket pl. acélszövetet tartalmaz, használnak melyet préseléssel, hőkezeléssel alítják elő. Fékbetétek anyagukat tekintve félfémesek. Nagyon fontos hogy nagy erőnek és hőhatásnak vannak kitéve és ezek ingadozása miatt fékerejük, hatásuk nem csökkenhet. Ha a pofák el vannak kopva akkor fékezéskor erős súrlódó hang halható.

 

Gömbfejek, futóműalkatrész:

 

A gömbfejeknek is nagyon sok szerepük van a futóműben. Keréktartás , irányítás!  A jó állapotú gömbfejek szintén komfortosabbá teszik a vezetést és illetve  biztonságos is vele a közlekedés. Nagyobb részt első futóműben találkozunk vele.  A rossz útminőségek sajnos hamar a meghibásodáshoz vezethet, ilyenkor cserélni  kell! 

 

Gömbfej van pl. a lengőkarban (trapézgömbfej vagy talpasgömbfej) ennek is fontos szerepe van a keréktartásban. Szerencsére vannak olyan autótípusok ahol ez cserélhető a lengőkarban, de van olyan is ahol csak a lengőkarral együtt cserélhető, mert egybe van öntve. De gömbfej van a stabilizátor pálcában vagy ilyen van még a külső kormány gömbfejben és a belső összekötőben (axiális csukló).

 

A gömbfej egy fém öntvény, amiben van egy műanyag ház ebbe van beletéve a gömb alakú szintén öntvény és zsír segíti a könnyebb mozgását. Valamint tartalmaznak egy gumi sapkát, ami nagyon pontosan zár hogy se víz se por, kosz, homok ne juthasson be a gömbhöz mert ez lényegesen megrövidíti az életét.

 

Gömbfej meghibásodása könnyen észrevehető pl. kopogó hang kormányon érezhető nagyobb holtjáték, lógás. Műszaki vizsgán ezt az alkatrészeket is átvizsgálják. Ha lóg, azaz meghibásodott a gömbfej akkor ki kel cserélni, hogy a többi alkatrészbe ne okozzon kárt, visszanyerjük autónk komfortosságát és nem beszélve arról, hogy biztonságosabb legyen a vezetés.  A gömbfej csere után érdemes futómű állítást csináltatni. 

 

Kipufogó, kipufogó rendszer:

 

A belső égésű motornál az elégetett gázokat, a kipufogó-gyűjtőcső gyűjti össze és továbbítja a  táguló dob, a hangtompító és a kipufogóvég felé. A kipufogó-gyűjtőcsőbe érkezéskor az égésgázok hőfoka közel 900°C. Ekkora hő komoly veszélyforrást jelentene, ha közvetlenül a környezetbe távozna. Mivel a kipufogórendszer teljes hosszában érintkezik a levegővel, folyamatosan csökken a kipufogó gázok hőmérséklete. A motor működése közben bekövetkezett robbanások nagy zajjal járnak. A hangtompító feladata ezen akusztikai ártalmak enyhítése is.

 

 

A kipufogó nagyon nagy igénybe vételnek van kitéve és ennek hosszú ideig ellen kell állnia. Belülről nagy hővel távozó gázokkal valamint a lecsapódót kondezvíznek kell ellenállni. A kipufogó és a dobok az autó alján helyezkednek el így kívülről még ellen kel állnia az időjárás okozta különböző hatásoknak pl. pocsolyából felcsapódó hideg víz a forró csövekre sós hólé és valamint az autó menet közbeni rázkódása. A rázkódás enyhítésére az autó aljához gumibakkal vannak rögzítve valamint leömlő cső után egy hálós úgynevezett flexibilis cső van behelyezve.

 

A kipufogórendszer több részből áll és autó specifikusak. Hajtott nyak, ami levezeti a csövet az autó aljához, típusfüggő katalizátor és a lambdaszondák, a flexibilis cső középsődob és a hátsódob.

A doboknak lehet különböző a szerepük van, melyik hangot tompít, de van, amelyik fojtást végez, vagy egyben mind a kettő. A rendszernek zártnak kell lennie és csak a végén távozhat a gáz. Ha kilukad, vagy esetleg kifúj, a rendszer akkor autónk zajossá válik.

 

Szíj, Hosszbordásszíj:

Hosszbordás szíj elég fontos szerepet játszik abban, hogy autónkban működjenek a fontos és komfortokozó berendezések. Így nagyon fontos ennek az alkatrésznek, hogy megfelelő állapotban legyen és tudja teljesíteni feladatát.   

Ezen szíjjakból nagyon sok fajta van pl. hány fogas: 6pk-s szíjon 6db bordát fogunk találni, de léteznek olyanok szíjjak is ahol 6DPK itt a szíj mind a két fele bordázott és ezen felül kell tudnunk a szíj méretét is azaz hosszát. Bizonyos autókban több szíjjal is találkozhatunk. Ez a szíj hajtja pl. generátort, klíma kompreszort, szervo szivattyút (ha nem elektromos) és van ahol a vízpumpát is.

 

Ha szíj elkezd öregedni, elhasználódni, repedezett, lehet, ez későbbiekben szakadáshoz vezethet. ilyenkor leállhat a szervo működése ez baleset veszélyes. Ha a generátort sem hajtja meg akkor egy idő után le fog merülni autónk akkumulátora mivel nem kap visszatöltést. Ha erős sikító nyikorgó hangot hallunk sokszor lehet a szíj száraz vagy egy görgő meg ált és azon csúszik a szíj.

 

 

 

Izzó, világításrendszer:

 

Izzónak nagyon fontos szerepe van az autóban szinte mindenhol megtalálható még az utastérben is csomagtartóban, újabb modelleknél akár a kesztyűtartóban is. Nagyon fontos! Ha esetleg egy izzó kiég azt mihamarabb akár azonnal cseréljük, ha lehetséges. Az esti és nappali vagy esetleg rosszabb látási viszonyok között a jobb látás és láthatóság érdekében.  

Látni és látszani!

 

Izzókból is több féle van fényszóró izzó jelző izzók műszerfal izzó. Izzókból csak olyat rakjunk autóinkba, ami bele szabvány és megfelel minden követelménynek. A fényszóró izzónál figyelnünk kel a wat számra, ha esetleg túl erőset veszünk, akkor először nagyon erősen fog világítani, de később a fényszóró roncsolódik. Jelző izzókból nagyon sokféle van foglalat wat-szám hány szálas, és vannak még a sárgára színezetek az irányjelző izzók. Az izzók néha nagyon sok időt kibírnak, de képes besötétedni, megégni az üveg része időközönként érdemes megnézni és kicserélni. A sárga irányjelző izzóknál pedig a sárga festék kezd el lepattogni és egyre fehérebben villog.

 

Az adott izzókat ajánlatos párban cserélni, mert ha egyik kiég, akkor a kiéget, helyére újat rakunk és a régivel nem lesz párhuzamosan egyforma az energia felvétele így a kettő közül idő előtt ki fog égni. Ha esetleg túl hamar égnek ki izzóink akkor érdemes átnézetni az autó elektromos részét.

 

Katalizátor:

A katalizátor feladata, hogy kémiai folyamatokon keresztül csökkentse a  környezetbe kerülő káros anyagokat. Ezt azzal éri el, hogy a működése során fellépő  magas hőmérsékleten a benne található nemesfémek a káros anyagok egy részét  oxidálják, vagy ártalmatlan anyagokká alakítják. A katalízis olyan folyamat, amelyben  a katalizátor kémiai folyamatoknak a színtere. A nemesfémekkel érintkezve, a kémiai  folyamat átalakítja a káros gázokat kevésbé toxikus gázokká. Az aktív anyag (a  platina és a ródium) csupán arra szolgál, hogy elősegítse a kémiai folyamatot, a nevét is innen kapta (katalizátor).

 

 

Több féle katalizátor létezik: Két gázkomponensre ható, három gázkomponensre ható, és az levegőbe fúvásos változata. Ezek a katalizátorok autó specifikusak és léteznek előkatalizátorok is. Formájuk is lehet kerek vagy ovális.

Előkatalizátor: egyes gépkocsiknál közvetlenül a beömlőcső után előkatalizátort iktatnak, be mely kisebb és ez miatt hamarabb felmelegszik és besegít a főkatalizátor mihamarabbi üzemi hőfok elérésében.

Két gázkomponensre ható oxidációs katalizátor: A két gázkomponensre ható katalizátorokat Amerikában 1975 és 1985 között gyártott gépkocsikon használták. Ezek az elégetlen, káros szénhidrogéneket és szénmonoxidot oxidáció útján vízzé és széndioxiddá alakították.

Három gázkomponensre ható redukciós/oxidációs: A három gázkomponensre ható katalizátornak hármas hatása van. A nitrogénoxidokat nitrogénné és oxigénné redukálja, ugyanakkor - mint a két komponensre ható katalizátor - a szénhidrogéneket és szénmonoxidot vízzé és széndioxiddá oxidálja.

Három gázkomponensre ható redukciós/oxidációs katalizátor levegőbefúvással: Ez a változat ugyanazt a módszert alkalmazza, mint az előbbi: redukál és oxidál. A különbség abban áll, hogy itt a két különálló katalizátor mag közé levegőt vezetnek, növelve ezáltal az oxidáció hatékonyságát. Az első mag végzi a redukciót, a második az oxidációt. Olyan ez, mintha két katalizátor működne egy házban.

 

Klíma, Autóklíma berendezés:

 

A Klíma nagyon hasznos az autóba több szempontból is. A mai világban egy klímás autót eladni is könnyebb. A klíma használata nyáron nagyon hasznos lehet, persze sokan azt állítják, hogy egészségtelen, de a forró autóba, ami kb. 40-50 C°, sem egészséges terhelni a szervezetett. Egy kellemes hőmérsékletű autóba a vezetőnek sokkalta jobbak a reflexei és nyugodtabb megfontoltabb is.

 

A klíma belülről kapcsolható AC vagy egy hópehellyel ellátott gombbal. Ilyenkor a klímakompresszor bekapcsol, amit a motor hajt egy hosszbordás szíj segítségével, persze ez ilyenkor a motort kicsit megterheli, visszafogja, és ez többletfogyasztást eredményez. A kompresszor a rendszerbe forgatja klímagázt, ami a műszerfal mögött lehűt egy hűtőt és a kintről beáramló levegő ezen keresztül haladva lehűl. A klímarendszernek a megfelelő működéshez szüksége van még egy hűtőre, amit a vízhűtő mögött helyeznek el valamint egy kinti és benti hőmérsékletérzékelőre.

 

Nagyon fontos hogy klímánkat nézzesük át hogy megfelelő ezen a gáz és benne lévő csekély olaj mennyiség, valamint nem árt kitakarítani elől a hűtőt, hogy könnyebben dolgozhasson rendszerünk. Párásodás és pollenek valamint a mi egészségünk miatt időben kicserélni az aktívszenes pollenszűrőnket. Klímánkat tisztítani utastérben is ajánlatos mivel a lehűtés és felmelegedés miatt, páralecsapódás jön létre ez kitűnő hely a gombák kialakulására, ami szintén egészségünkre lehet káros. Ehhez a tisztításhoz lehet vásárolni klímatisztítót, hab formájában, amit a szelőztetőn keresztül jutatjuk be a radiátorhoz és vannak az automata szelepesek.

 

Kuplung, kuplungszett:

 

A kuplung az autó azon alkatrésze, ami a motor és a sebességváltó között helyezkedik el, legfontosabb feladata, hogy a motor által előállított energiát megfelelő mértékben továbbítsa a sebességváltók felé. Ezt többféle módszerrel is meg lehet oldani, így a többféle kuplung is van. A különböző típusú kuplungokat azonban különböző területeken is alkalmazzák. A kuplung lényegében főtengelykapcsolónak is nevezhető. Az autó szerkezeti felépítésénél több tengelykapcsoló is van, ezek a tengelykapcsolók a tengelyek végeinél helyezkednek el, a kuplung értelemszerűen azért főtengelykapcsoló, mert nem a tengelyek felé vezeti tovább az energiát,                               hanem a sebességváltó felé.

 

Egy kuplung 3 fő részből áll! Szerkezet, Kuplungtárcsa, Kinyomócsapágy.

Kuplungcserénél ajánlatos mind a 3 részt kicserélni. Kuplungkopást elég könnyen észre lehet venni mivel kuplungpedálunk egyre feljebb fog vagy akár képes megcsúszni is, ilyenkor felpörög a motor gázadásra, de nem gyorsul az autó.

Tárcsán hasonló anyag van, mint a fékbetéteken ez tapad hozzá a szerkezeten féktárcsára hasonlító felületre. Tengelyen van rajta a kinyomócsapágy is, ami benyomás hatásra emel ki azaz szünteti meg a motor és a váltó között az erőátviteli kapcsolatot.

Kinyomcsapágyakból is kettőféle létezik mechanikus és a hidraulikus

A kuplungokat legtöbb esetben készletben lehet kapni, vannak olyan készletek melyek a kinyomócsapágyat nem tartalmazzák de fontos cseréje. A hidraulikus kinyomócsapágyat üresen kézbe nem szabad összenyomni mert károsodik és nagyon rövid életartamu lesz.

 

Lendkerék, Kuplung-lendkerék:

 

 

Mivel a diesel és benzin motorok  bizonyos mértékben kiegyensúlyozhatók. Továbbá a motor főtengelyének elfordulásakor a keletkező kiegyensúlyozatlan erő nem egyenletesen szabályos, így ennek megszüntetésére fejlesztették ki a kettőstömegű lendkereket. Újabban már nem csak diesel autókban alkalmazzák, hanem egyre elterjedtebb a turbó vagy közvetlen befecskendezésű benzinesek körében is. Angol neve : Dual Mass Flywheel A nagyobb lökettérfogatú diesel motorok jelentős kompresszióval dolgoznak, így a főtengely illetve a lendületben lévő mechanikai elemek energiája nem elegendő, hogy jelentősen csillapítsa az ellenállásból eredő rázkódást. Szükségesnek tartották lendkereket! Forgás során eltárolt energiát változó intenzitással képes a főtengelyre visszavezetni. A kettőstömegű lendkerék tette lehetővé a nagyobb löket térfogatú diesel motorok elterjedését a személyautók piacán, illetve azok alkalmazását a luxusautók területén, mivel csillapítja a rezgéseket és nagyobb komfortérzetett ad.Lendkerékben rugók dolgoznak, amik tengelyre kis időeltolással vezetik vissza az energiát mikor szükség van rá. Sajnos könnyen meg is tud hibásodni. Hiba forrásainak fő oka lehet, pl.motor egyenetlen járása mivel ilyenkor rángatja a kereket, Kuplung nem megfelelő használata is károsítja, de ha kuplung túlhevül vagy leég, akkor a lendkerék kenésért felelős zsír is veszít teljesítményből így szintén jelentően megrövidíti a lendkerék élettartamát.

Lengéscsillapító:

 

A lengéscsillapító nagyon fontos szerepet játszik a futóműben, mind menet stabilitásban, de féktáv növekedésben is, ha csillapítók már nem működnek megfelelően. A lengéscsillapítónak tengelyenként minimális lehet az eltérése, ezt padon tudják lemérni és műszak vizsgán kötelezően megmérik mind a négyet. Lengéscsillapítóból létezik olajos és gázos.   

 

Az autók 85-95 százalékát olajos, vagy kétcsöves gázos lengéscsillapítóval szerelik. A két lengéscsillapítóban nincsen nagy különbség.

 

Olajnyomásos lengéscsillapító működése: Ha a lengéscsillapító szár lefelé indul el akkor a dugattyú bővebb szelepein átáramlik az olaj, a fenékszelep zárva van.
Ilyenkor a szár viszonylag könnyen benyomható.
Ha a szár elindul kifelé az olaj szűkebb szelepeken kényszerül átpréselődni a dugattyúba, a fenékszelep kinyit, hogy az olaj szabadon legyen 
Ilyenkor a szárat jóval nehezebb kihúzni.

Gáznyomásos lengéscsillapító működése: működése hasonlít az olajos megoldáshoz annyiban különbözik, hogy csillapító működés közben fel tud melegedni így a bene lévő olaj meleg hatására meg hígul, és nem dolgozik megfelelően. De a gáz folyamatos nyomást gyakorol az olajra így az nem képes meghígulni.

 

Ha csillapítónkból folyik az olaj vagy pattog kerekünk az úton, esetleg sokáig leng azaz nem dolgozza ki a rugó mozgását akkor a lengéscsillapítókat azonnal le kel cserélni. Pattogás miatt megnő a fékút, kanyarban el pattoghat az autó azaz instabillá válik, irányíthatatlan lesz.

 

Levegőszűrő:

 

Az optimális teljesítmény érdekében a belső égésű motorok tiszta beszívott levegőt igényelnek. Ha szennyező anyagok, mint például a korom és por kerül az égéstérbe, az idő előtti kopást eredményez a hengerfejben és a motor belső részeiben. Az elektronikus alkatrészek állapota is jelentősen romolhat a szívó-és az égéstérben, ezért fontos az autógyártók által előírt intervallumok betartásával a levegőszűrőt rendszeresen cserélni valamint szintén ajánlott olajcserénél is. Az erősen szennyeződött szűrőn nehezebben áramlik, át a levegő ez miatt a motor sem kapja meg a megfelelő mennyiségű és tisztaságú levegőt mely a motor teljesítmény és élettartam csökkenéséhez vezet.

 

Levegőszűrőknek több típusa is van! Hagyományos papírszűrő, sport betétszűrő és direktszűrő.

Hagyományos papírszűrők autó specifikusak, méretpontosak. Pontosan kell bele illeszkedni a légszűrőházba, hogy véletlen se kapjon a motor szűretlen levegőt. Ezeket a szűrőket nem szabad tisztítani csak cserélni. Poros utakon sűrű közlekedés alatt ajánlott sűrűbben cserélni. Léteznek hagyományos szűrőkből fémmel erősítettek melyek inkább nagyobb teljesítményű motorokhoz vagy dieselekhez készülnek. Lehet kapni kifejezetten poros útviszonyra készülteket ahol a szűrő alsó részén még pluszban van rögzítve egy szövetes szűrő anyag. A legtisztábban a hagyományos papírszűrők tisztítanak!

 

Sport betétszűrő: Méretpontosak, mint a hagyományos szűrők. Könnyebben engedik a levegő áramlását és így kisebb teljesítménynövekedést eredményez. Sportszűrők moshatóak tisztíthatók. Használattól mennyiség függően igényli a tisztítást hogy a motorba ne jusson szennyeződés. A sport 

szűrőkhöz kifejezetten van tisztító szettek. Ezek a szettek tartalmaznak egy tisztítót és szűrő olaját.

 

Direktszűrő: Ezek a szűrők nem méretpontosak a motor ccm3 adatától függ, hogy milyen kel hozzá valamint hogy mekkora átmérő csatlakozása van. Szűrő előnye hogy külön csövekkel áthelyezhető a szűrő az autó olyan pontjára ahol hidegebb levegőt tud a motor beszívni. Hidegebb levegőnek kisebb a sűrűsége, így a betétszűrőnél több teljesítménynövekedést tud eredményezni. Tisztítható szűrő ugyan úgy, mint a betétszűrő.

 

Légtömegmérő, légmennyiségmérő:

 

Légtömegmérő a légszűrőház után helyezkedik el a légbeömlő csőben. Ez az alkatrész is jelet ad az ECU-nak keverékezéshez. A csövön belépő levegő hőmérsékletét és mennyiségét méri. Alkalmazva van mind benzines mind diesel autókba, szívókba is, meg turbósoknál is. Autó specifikus!!

 

Régebbi légtömegmérő: Működése: a motor által beszívott levegő mennyiségének mértékében elmozdul a rugó terhelésű kis fémlap amelynek tengelye potenciométerhez kapcsolódik. Ahogy a levegő keresztüláramlott a mérőn így elmozdítva a fém lapkát megmozdítva az érzékelőn. Ezt a megoldást nagyon kevés ideig alkalmazták.

 

A mai legelterjedtebb légtömegmérők működése: A mérőn keresztül áramló levegőt egy  hőhuzalos vékony platinaszál kifeszítve méri úgy, hogy fűtik folyamatosan és abból kap eredményt, hogy az át áramlott levegő milyen szinten hűti le a huzalt. A huzal nagyon érzékeny a legkisebb szennyeződésre is.

 

A légtömegmérők műanyagházban vannak nagyrészt és rácsos mind a két vége. Ezek a rácsok légterelő funkcióval szolgálnak hogy a mérő minél pontosabban tudjon mérni, küldeni a ECU-fele.

Meghibásodása a kocsi működéséből is észrevehető: gyorsításnál apró rángatások, turbósoknál akár üres rész keletkezik a töltés során úgynevezett lyuk.
Motorolaj, kenőanyag, kenőolaj:
A motorolaj nagyon fontos a motor számára hisz ez adja meg neki a megfelelő kenést  védi a motort a kopástól és hűtő hatása is van. Nagyon sok féle olaj létezik és a      mai  modern autóknak egyre nagyobb követelményük van motorolajokkal szemben.  Így  nagyon fontos kiválasztani a megfelelő specifikációval és viszkozitással  rendelkező  olajat autónkba.

Olajakat megkülönböztetünk márka, specifikáció viszkozitás alapján valamint részecskeszűrős-e a diesel autónk, vagy csak simán diesel vagy benzines.

 

A viszkozitást így jelölik pl. 10W-40: Az első szám a hidegoldali viszkozitást és a folyóképességét jelöli. Az első szám minél kisebb annál hígabb az olaj hideg állapotban is. A második szám pedig az olaj magas hőmérsékleten való viszkozitására mutat.

 

A specifikációkat az autótípusok követelik, meg ami fel van tüntetve a szervizkönyvbe és ugyan az szintén megtalálható az olajon akkor az a mi autónknak a megfelelő.

 

Az olajok szinte egyformán érkeznek, azaz alapolajként ezt utána finomítják és különböző adalékok segítségével adják, meg neki a követelt elvárásoknak eleget tudjon tenni. Pl. pont a specifikációkat vagy égéstérben keletkezet szennyeződések lebegtetőképeségét. A motorban lévő olajat sose használjuk túl, sokáig mert veszít a képességéből és ez a motor kopásához károsodásához vezethet. Egy éven belül lekel cserélni vagy 10-15 ezer km után.

Egyre nagyobb teljesítmény, egyre kisebb fogyasztás - annak érdekében, hogy ez a követelmény megfeleljen a modern motorok magas elvárásainak, az autógyártók törekednek a legmagasabb szintű motor alkatrészeket használni a teljesítmény elérésének érdekében. Az olajozásnak, kenésnek központi jelentősége van, mivel csak tiszta motorolaj képes tartósan biztosítani a motor teljesítményét. Ha a kenőanyag nincs alaposan megtisztítva a szennyeződésektől és az égési maradványoktól, a védelem a kopás ellen már nem garantált. Ebben az esetben ez károsíthatja a motort, mely komoly problémákhoz vezet, ezért nagyon fontos a motorolajszűrő 

                          és a kenőanyag rendszeres cseréje.

Két féle olajszűrő a legelterjedtebb, fémes felcsavarósak valamint a papír betétszűrők.

 

Papír betétszűrők: Ezek a szűrők az újabb korszerű motorokba alkalmazzák. Itt a szűrő egy olajszűrő házban helyezkedik el. Ilyen szűrő vásárlásánál oda kell figyelni, hogy a hozzá való tömítés, tömítések benne vannak-e mivel csere alatt meg kell bontani az olajszűrő házat. Betétszűrők nagyon hőállóak valamint külön nagy figyelemmel alítják elő.  A Szűrők autó specifikusak és tömítéseknek valamint a szűrőnek is pontosan kell illeszkedni a tartóra, amivel belehelyezzük a házba.  Fontos ezen szűrők cseréje is mivel egy 10-15 ezer km után termelődött szennyeződésekkel megtelik.

 

Felcsavarható fémszűrő: Ezen szűrők is autó specifikusak. Ezeket a szűrőket régebbi és újabb autókba is a mai napig alkalmazzák. A motor oldalára egy menetes átfolyó szárra lehet felcsavarni. Ilyen szűrők többsége rendelkezik egy nyomáskapcsolóval ami mechanikus elven működik, egy rugó és fém tányér segítségével. A szűrő szélén az illeszkedési oldalon egy gumitömítés helyezkedik el, aminek a szivárgás olaj folyás megakadályozása a szerepe.

 

Tipp: Olajcserénél olaj leengedése után kell leszedni a használt olajszűrőt. Az új felhelyezése előtt érdemes megtakarítani a helyét ahol hozzáférünk. Felcsavarható olajszűrőnél a gumitömítést érdemes kicsit bezsírozni, hogy következő cserénél könnyebben le tudjuk szedni és ne süljön rá a motor illeszkedéséhez. Az új szűrő felszerelése és a leeresztő csavar visszahelyezése után beletölthetjük az olaját a motorba.

 

Vezérléskészlet:

A vezérlés részei: a vezérműszíj, a feszítőgörgő és egy vagy több vezető- illetve feszítőgörgő is. A szíj által meghajtott alkatrészek is, mint például a vezérmű- és főtengely, vagy esetenként a vízpumpa nagy terhelésnek vannak kitéve. A magas forgási sebesség, a rezgések és a szélsőséges hőmérséklet leronthatja ezek működését. Mivel e forgó-kopó alkatrészek együtt kopnak és öregednek, cseréljük ki ezeket is a vezérlés cseréjekor, mert a kopott egységek később károsíthatják az új vezérműszíjat, amiből elég komoly problémák lehetnek. Egy ilyen komplett szett cseréje megbízhatóbbá teszi a motor működését, így növeli annak 

                          megbízhatóságát, élettartamát.

Vezérlések közül létezik a szíjjal való meghajtás és a láncos.

 

Az autó gyártás során egyre inkább kezdtek át állni a szíjas megoldásra mivel csöndesebb a láncos verziónál. De a szíjnak vannak hátrányai is sűrűbb csere is mivel egy szakadás pl. a motor károsodását okozhatja, vagy akár teljesen javíthatatlanná teheti a motort. Szíjat lehet külön is kapni, mint görgőket, vezetőket, feszítőket. Viszont léteznek szettek is. Cserélni ajánlatosabb mindet cserélni, ami a vezérlésben benne van. A vezérlés egy zárt házba van. Érdemes időnként megnézetni szerelővel, de az előírt időintervallumokat betartani. Ajánlott idő 3-5 év vagy 90000Km-120000Km között.

 

Láncos motorok: Ebben az esetben hosszabb időt bír ki a vezérlésünk. Lánccserénél is érdemes vezetőt feszítőt és esetleg a lánckereket is lecserélni mivel a régi lánccal együtt koptak és az új lánchoz nem illeszkedne olyan pontosan. Ha lánc már cserére megérett ennek több esetben szerencsére van, figyelmeztető hangja pl. megnyúlik, ez miatt csörög. Láncos motornál se várjuk, meg hogy elszakadjon, mert ugyan akkora gondot tud okozni, mint a szíjas.

 

Futóműalkatrészek, szilentek, lengőkarok:

Nagyon fontos szerepe van az autók futóművében elhelyezett szilenteknek! Ezek a gumi alkatrészek komfortossá teszik az utazást valamint a futóműnek stabil tartást adnak és ez miatt biztonságosan irányítható a vezető számára a gépjárműve. A szilentek az autó első-hátsó futóművében megtalálható!   

A szilentek erősítet gumibakok. Lehet belőlük több féle. Sima gumi vagy a gumit már eleve egy fém veszi körül, de lehet olyan is ahol középen átmenő helyen van a fém. A lengőkarok többségében cserélhető a szilent. Ennek cseréje oly módon történik, hogy a régi elhasználódott szilent a lengőkarból ki kel préselni, majd az újat visszakel préselni a helyére.

 

A szilenteket minden műszaki vizsga alatt átvizsgálják,  de mi is észrevehetjük pl. jobban észre vesszük az úthibákat koppanó hangot hallunk. Ha nagyon elhúzzuk a cserét, akkor félre is húzhat az autónk valamint a gumi belső fele is elkezd kopni. De az autó többi része fele sem nyel el az ütésekből. De az autó alá tudunk nézni, mi is könnyen meg állapíthatjuk a hibát mivel szabad szemmel is látszik, hogy el vagy teljesen meg van szakadva. Csere után érdemes el vinni egy futómű beállításra az autót.

 

Pollenszűrő, utastérszűrő:

Mindenki számára ismert a rossz minőségű levegő által okozott fáradtság, szem irritáció és a különböző légúti nehézségek. Egy jó minőségű utastér légszűrő  biztosítja, hogy tiszta és friss levegő kerüljön az autó kabinjába, mert szinte teljesen szabadon kerülhet be a por, a pollen, a korom és más szennyező anyagok. Pontosan azok az anyagok, amelyek egészségügyi problémákat okoznak egyre több és több embernek, és nagy szerepet  játszanak az asztmás és 

                          az allergiás megbetegedések kialakulásában.

A pollenszűrők a korszerűbb autókban vannak. Régebbi autókba nagyobb rácsokkal védték a szelőztető motort ami sajnos nem sokat szűrt néha apróbb falevél darabok jöttek be az utastérbe a motor bekapcsolásakor, ilyenkor néha a gépjármű tulajdonosok harisnyát húztak a rácsra.

 

Pollenszűrőkből két féle az elterjedt sima és az aktívszenes.

 

Pollenszűrőt nem muszáj a kötelező szerviznél cserélni lehet előbb is, de legkésőbb a többi szűrővel ajánlatos.

 

A sima pollenszűrő: Ezen szűrők autó specifikusak. Anyaguk papírszűrő és a szellőztető motor elé kerülnek így nem csak az utastérbe jutó levegőt tisztítja, de a motor sem találkozik szennyeződéssel így hosszabb élettartamú marad. A sima nem aktívszenes pollenszűrők is megszűrik a port, pollent, de inkább a klíma nélküli járművekbe alkalmazzák, használják.

 

Aktívszenes pollenszűrők: Szintén autó specifikusak és méretben szinte megegyeznek az adott típushoz való sima szűrővel. Az aktívszenes szűrőknek már nem tiszta fehér színű a papírja, hanem kicsit szűrkés. Ezek a szűrők sokkal jobban szűrnek valamint páramenteséget, biztosit, ezért is alkalmazzák inkább klímás járművekbe.

Tipp: A pollenszűrőket érdemes tavasszal kicserélni. Virágzás miatt több pollen kerül a levegőbe és könnyebben megszűri, így tisztább levegőt kapunk. Klímás autóknál célszerű egy klímatisztítást is végezni pollenszűrő cserével együtt. Kellemesebb illatot kapunk és nem beszélve a baktériumok megszüntetéséről.

 

Befecskendezés, üzemanyagrendszer:

A modern nagy teljesítményű befecskendező rendszerek megkövetelik a minőségi és a tiszta üzemanyagot. Egy jó minőségű üzemanyagszűrő igazodik az érzékeny befecskendezők magas igényeihez, valamint a sajátos tulajdonságú az alternatív üzemanyagokhoz, mint például a biodízel. Rendkívül finom szűrőanyagot alkalmazva az üzemanyag megbízhatóan megszabadul a nemkívánatos szennyeződésektől. A szűrők védelmet nyújtanak a befecskendező rendszereknek a kopás és a korrózió ellen, így segít a motor zökkenőmentes működésében. A megfelelő hatás 

                          pozitívan tükröződik a karbantartási költségeken is.

Régebbi autókban egy sima kis átfolyó szűrő volt. Műanyag házban vagy papír vagy nagyon sűrűlukú kis műanyag szita volt benne ez a szűrő védte a karburátort.

 

Az újabb autóknál vagy közvetlen  az üzemanyag pumpa után helyezték el vagy a motortérben pl a dieseleknél. Mind a két szűrő autó specifikus!

 

Benzinszűrő: Fontos szerepe van, hogy a modern autók befecskendező szelepjei egy kis kosszal se találkozzanak, mert elégé érzékeny finom szerkezetek könnyen meghibásodnak. Nagy részük a kocsi alsó részén található kettő, vagy három kimenettel. Ezen szűrőkön a benzin átfolyik és úgy szűri meg. Különböző nyomások lehetnek, az autó típusától függ, hogy hány báros az üzemanyag ellátó berendezése. Az új TSI motorokba már vannak 6(bár)-osak is.  Cserénél semmi forró vagy égő tárgy ne legyen a közelben.

 

Gázolajszűrő: Többsége a motortérbe van egy álló szűrő de van amelyikben betétet lehet cserélni. De elterjetebb a az egészben cserélhetők. Ezeknek a szűrűknek gázolajt kell megszűrniük. Pár autóhoz a gázolajszűrők úgy készülnek hogy az alján egy csatlakozó s van, ezek a szűrők víz érzékelősek. Diesel autóknál, szűrőcserénél figyelni kel, vagyis utána le kell légteleníteni a rendszert mert érre érzékenyek mint pl a ha gázolajban víz található.

 

Vízpumpa, hűtés:

A vízpumpa hasznos része a motornak mivel segít a hűtésben így nem keletkezik akkor hő a motor belsejében, hogy az károsodjon. Vízpumpát hajthatja a vezérlés vagy ékszíj esetleg hosszbordás szíj. A vízpumpának elég sok különböző jele van, ha meghibásodik, akkor azonnal cserélni kell ha bármelyiket is észleljük mivel védi a motort.

A vízpumpa nagyrészt a motorblokk oldalán helyezkedik el és különböző képen hajtják meg! A vízpumpa autó specifikus. Csere érdemes lehet, ha vízfolyást veszünk észre vagy nyikorgó hangot halunk és a hosszbordás szíj hibát már kizártuk, valamint ha túl hamar melegszik a motor felforr. Ha pumpát a vezérlés hajtja, akkor célszerű azzal együtt cserélni. A vízpumpához mindig adnak, tömítést vagy bele van építve. Régebben a vízpumpák fém lapátosak voltak, de ezeket szép lassan lecserélték műanyag lapátosra.

 

A vízpumpa a hűtésben játszik nagy szerepet hisz a hengerfej és a motorblokkban is kis víz járatok vannak, amit a vízhűtőnk a menetszél vagy akár a ventilátor segítségével lehűt folyadékot ezt forgatja és így védi a motort a felforrástól.  

 

Vízhűtő, hűtésrendszer:

A vízhűtő a motor hűtésében játszik fontos szerepet. Elég nagy hőnek van kitéve  így az autó elejére szerelték, hogy a menetszél is tudja hűteni valamint a hátulján  egy keretre felvan fogatva egy vagy kettő ventilátor. A megfelelő hűtőfolyadék  megválasztása nagyon fontos és hogy mindig a megfelelő szinten legyen.

A vízhűtő a motort hűti. A hűtőfolyadék a motorban felmelegszik, onnan távozik a hűtő fele és ott újból lehűl, így a motorban kiépített kis hűtőjáratok és a lehűtött folyadék segítségével védi meg a motort, hogy felforrjon vagy esetleg a dugattyú besüljön. Ezt a rendszerben lévő folyadékot a vízpumpa forgatja.

 

A hűtő felépítése: Van, egy beáramló cső majd belemegy és eloszlik a hűtőben, vékony csövekben, amire rögzítve van nagyon vékony lemez vagy alulap, ami hűtőbordaként funkcionál. Ha hűtőnk meghibásodik, elég könnyen lehet észrevenni, azaz a legrosszabb esetben nagy fehér gőz távozik, a jobbik eset mikor csak szép lassan csöpög belőle a víz.  

2013.09.15 21:41

Új szállítási lehetőség, aminek köszönhetően tovább csökken az Ön költsége!

olcsóbb futárszolgálat

 

mannololajok mannolmotorolajok gyáro motorolaj

A német TESZT győztes ! Mannol germany olajak kedvező áron! Mennyire ajánlott a MANNOL olaj ?
A NÉMET "autó,motor és sport" újság nyertese a MANNOL lett, egy összehasonlító teszt során,
ár-teljesítmény viszkozitás, hideg teszt,... tekintetében.
Viszkozitási teszt:
A Mannol olaj felülmúlta  még a CASTROL EDGE 5W-30 olajat is a Viszkozitási tulajdonságokban. 

Megtekintés!ITT::::::::::

motorolaj a legjobb árba mannol castrol elf total shel omv

O.E.M. (gyári) csúcsminőségű részecskeszűrős olaj a kínálatban.

Nagyon sok autóhoz ajánljuk még az O.E.M. olajat!

A gyári minősítésekre egy két példa:

 

V.A.G  ( AUDI/SEAT/SKODA/VW )  502.00/ 505.00

MB 229.3 - PORSCHE A40 -  PSA B71 2290  

RENAULT  RN 0700/0710, ACEA A5/B5, API SN/SM/SL , 

OPEL GM-LL-A/B-025 ,  ILSAC GF-5/GF-4/GF-3  ...stb.

oem gyári opel chevrolett kia hyundai peugeot citroen motorolajok

TOP Mannol motorolajok megtekintése itt

indításgátló, rablásgátló

Indításgátló, rablásgátlással, nagy hatótávolsággal, mozgásérzékelővel. MEGTEKINTÉS!

riasztók riasztó készülékek tartozékok

Autóriasztók, Kotorkerékpár riasztók:biztonságban szeretné tudni gépjárművét? Autóriasztók széles kínálatát biztosítjuk. Egyirányú, Kétirányú riasztók mellett egyedülálló Mobiltelefonnal is vezérelhető autóriasztó, GSM rendszer, vibráló távirányítóval.

MEGTEKINTÉS!

 

központozárak

Központizárak:Az alábbi termékekkel könnyítheti meg gépjárműve ajtóinak nyitását, zárását. Itt választhat, mechanikus vagy távirányítós központi zár szett, illetve központi zár vezérlő közül.

MEGTEKINTÉS!

led menetfény ledes fényszóró led fény kocsira

Led menetfények: tegye egyedivé autóját, led csík, led dióda, led menetfény, Angel Eyes és LED rendszámvilágítás. Egyedi kinézet. 

LED Fények!

LED Menetfény!

Xenon Izzók, Xenon Szettek!

tolatóradarok tolatokamerák 4-8 szenzoros tolatóradarok tolatoradar kijelzovel csipogoval

Tolatókamerák, Tolatóradarok: Tegye biztonságossá parkolását. Találhat 4 szenzoros és 8 szenzoros tolatóradart. Több típus közül választhat, legyen az LED kijelző, LCD kijelző, vezeték nélküli, vagy csak egyszerű hangjelzéses.

MEGTEKINTÉS!

magas fényerejű izzók h4 h7 izzók extra fénnyel 5500k 4300k

Magas fényerejű ízzók: Megnövelt fényerejű halogén izzókat kínálunk széles palettán. Legyen az H1, H3, H4, H7, H8, H11, HB3 vagy HB4. Méretében és alakjában eltér a hagyományos halogén izzóktól, ezáltal extra erős fényerőt biztosít.Tudás: 3350K 5500K 6000K

MEGTEKINTÉS!

radardetektor lézerblokkoló

Radardetektorok Lézerblokkolók: Traffipax védelem a magas pénzbírságok ellen! Külünböző megoldások Radar és Lézerblokkolókra. 

MEGTEKINTÉS!


fogyasztáscsökkentő teljesítmény növelő

Benzines Fogyasztáscsökkentő: Benzines fogyasztáscsökkentő és teljesítmény növelő elektronika kapható nálunk. 10% - 25% fogyasztáscsökkenés
- Megnövekedett szikra erősség (35-50 KV)
- Nagyobb nyomaték
- Érezhető dinamikai változás

MEGTEKINTÉS!


ülséfűtés beépíthető ülésfűtés

Ülésfűtés:Gyári beszállítótól, utólagos, magas minőségű beépíthető ülésfűtés, kétfokozatú kapcsolóval. Itt talál beépítést nem igénylő, fűthető ülésvédőt is.

MEGTEKINTÉS!

2013.08.03 16:31

Audi A3, Audi A4 karosszéria alkatrészek széles választékát biztosítjuk. Ha nem találja a keresett alkatrésztkérjen árajánlatot. 

Audi A3 Első sárvédő bal Audi A3 Első sárvédő jobb kimagasló kedvezménnyel.

Audi A4 Fényszóró 2H7 jobb TYC 2001- Audi A4 Fényszóró 2H7 bal TYC 2001- kimagasló kedvezménnyel.

Audi A4 Első sárvédő bal 2004- Audi A4 Első sárvédő jobb 2004- kimagasló kedvezménnyel.


Ford Focus I 1998-2004 karosszéria alkatrészek fényszóró, sárvédő, lökhárító megtekintés ITT!

Ford Focus I 1998-2004 futóműalkatrészek,  lengőkar, stabilizátor rúd, megtekinés ITT!

Ford Focus I Kormányösszekötő gömbfej bal SIDEM kimagasló kedvezménnyel.

Ford Focus I Kormányösszekötő gömbfej jobb SIDEM kimagasló kedvezménnyel.


Ford Focus II 2004-2007 karosszéria alkatrészek fényszóró, sárvédő, lökhárító megtekintés ITT!

Ford Focus II 2004-2007 futóműalkatrészek,  lengőkar, stabilizátor rúd, megtekinés ITT!

Ford Focus C-Max Axiális rúd kétoldali SIDEM  kimagasló kedvezménnyel.

Ford Focus C-Max Stabilizátor rúd kétoldali MOOG kimagasló kedvezménnyel.

Ford Focus C-Max Trapézgömbfej kétoldali MOOG kimagasló kedvezménnyel.


elf motorolajok a legjobb árba

ELF Motorolajok hivatalos magyarnyelvűvel egyenes forrásból. 

Válassza az eredetit a legjobb árban.

ELF kenőanyagok a kínálatban tekintse meg itt.


2013.06.01 21:40


A BoombASStic! és a Brezova DRIFT Team bemutatja:
DRIFT AFTER DARK: TURBO! / NIGHT DRIFT SHOW & MUSIC FESTIVAL

Drift verseny és hangnyomó verseny ez mind egy helyen. A rendezvény támogatói és egyben résztvevői is voltunk. Mi a hangnyomó versenyen indultunk a haladó kategóriában.

A sikeres belállítások révén ezt a kategóriát megnyertük: Teljesítmény: 143,4 decibel 

További képek, informéciók, érdekességek:

Tekintsd meg a facebookon: https://www.facebook.com/boombassticparty

2013.04.15 16:32
MOTORKERÉKPÁR OLAJ KÍNÁLATUNK. ÚJ! 2 ütemű motorolajok: Motorkerékpár olajok: AGIP 2T,CASTROL 2T, MPM 2T, REPSOL 2T, TEXACO 2T, ELF 2T 4 ütemű motorolajok:Motorkerékpár olajok: AGIP 4T, CASTROL 4T,MOTUL 4T, REPSOL 4T, ELF 4T

Vw Passat Olajszűrő betét 1,9 TDi UFI

Vw Passat Olajszűrő betét 1,9 TDi UFI
Vw Passat Olajszűrő betét 1,9 TDi UFI
Vw Passat Olajszűrő betét 1,9 TDi 101-130 LE több motorba szerelt betétes olajszűrő
UFI 25.011.00
Magasság [mm]: 154
Külső átmérő [mm]: 65
Belső átmérő 1 [mm]: 20
Belső átmérő 2 [mm]: 20

Referencia számok:
A.L. FILTER ALO8139
ALCO FILTER MD355
ASHIKA 10-ECO008
BOSCH 1457429619
BOSCH P9619
CHAMP P856
CHAMPION XE505
CLEAN FILTERS ML030
COOPERS G1399
COOPERSFIAAM FILTERS FA5412
COOPERSFIAAM FILTERS FA5412ECO
CROSLAND FILTERS 1047
FILTRON OE640/1
FLEETGUARD LF16176
FORD 1100696
FORD XM21-6744-AA
FRAM CH8530
FRAM CH8530ECO
HENGST FILTER E154HD48
KNECHT OX143D
KNECHT OX143D ECO
KNECHT OX143DECO
KRAFT AUTOMOTIVE 1700070
MANN-FILTER HU726/1X
MANN-FILTER HU726/2X
MECAFILTER ELH4216
MOTAQUIP VFL505
P.B.R. AC8002
PURFLUX L291
PUROLATOR L37735
QUINTON HAZELL WL7008
SCT Germany SH420P
SOFIMA S 5011 PE
SogefiPro FA5412
SogefiPro FA5412ECO
TECNOCAR OP204
TEHO 5505
UNICO FILTER EL7153/2X
UNICO FILTER EL7156/1X
VAG 038115466
VAG 074115562
Bővebben
2 426 Ft
Részletek
ID Gyártó Modell Ccm Típus Évjárat Motorkód Alvázkód HP Autófüggő információ
15011 AUDI A3 1896 1.9 TDI 00- 2000.08 - 2003.05 ASZ 8L1 130
15899 AUDI A3 1896 1.9 TDI 00- 2000.10 - 2003.05 ATD, AXR 8L1 100
5603 AUDI A3 1896 1.9 TDI 96- 1996.09 - 2001.07 AGR, ALH 8L1 90
7378 AUDI A3 1896 1.9 TDI 97- 1997.08 - 2001.07 AHF, ASV 8L1 110
15898 AUDI A3 1896 1.9 TDI quattro 00- 2000.08 - 2003.05 ASZ 8L1 130
11300 AUDI A4 1896 1.9 TDI 00- 2000.03 - 2000.11 AJM 8D2, B5 116
11301 AUDI A4 1896 1.9 TDI 00- 2000.03 - 2001.09 AJM 8D5, B5 115
15511 AUDI A4 1896 1.9 TDI 00- 2000.11 - 2004.12 AVF, AWX 8E2, B6 130
16261 AUDI A4 1896 1.9 TDI 01- 2001.05 - 2004.12 AVB 8E2, B6 101
16049 AUDI A4 1896 1.9 TDI 01- 2001.09 - 2004.12 AVF, AWX 8E5, B6 130
16601 AUDI A4 1896 1.9 TDI 01- 2001.11 - 2004.12 AVB 8E5, B6 101
18225 AUDI A4 1896 1.9 TDI 04- 2004.06 - 2004.12 BKE 8E2, B6 116
18226 AUDI A4 1896 1.9 TDI 04- 2004.06 - 2004.12 BKE 8E5, B6 116
18400 AUDI A4 1896 1.9 TDI 04- 2004.11 - 2008.06 BKE, BRB 8EC, B7 116
18411 AUDI A4 1896 1.9 TDI 04- 2004.11 - 2008.06 BKE, BRB 8ED, B7 116
11352 AUDI A4 1896 1.9 TDI quattro 00- 2000.03 - 2000.11 AJM, ATJ 8D2, B5 116
11351 AUDI A4 1896 1.9 TDI quattro 00- 2000.03 - 2001.09 AJM, ATJ 8D5, B5 115
16602 AUDI A4 1896 1.9 TDI quattro 01- 2001.11 - 2004.12 AVF 8E2, B6 130
16603 AUDI A4 1896 1.9 TDI quattro 01- 2001.11 - 2004.12 AVF 8E5, B6 130
19970 AUDI A4 1968 2.0 TDI 04- 2004.11 - 2008.06 BPW 8EC, B7 140
19971 AUDI A4 1968 2.0 TDI 04- 2004.11 - 2008.06 BPW 8ED, B7 140
19171 AUDI A4 1968 2.0 TDI 06- 2006.01 - 2009.03 BPW 8H7, B6, 8HE, B7 140
29978 AUDI A4 1968 2.0 TDI 06- 2006.01 - 2009.03 BRC 8H7, B6, 8HE, B7 136
19798 AUDI A4 1968 2.0 TDI quattro 06- 2006.01 - 2008.06 BPW 8EC, B7 140
19799 AUDI A4 1968 2.0 TDI quattro 06- 2006.01 - 2008.06 BPW 8ED, B7 140
15609 AUDI A6 1896 1.9 TDI 00- 2000.07 - 2005.01 AJM 4B2, C5 115
15610 AUDI A6 1896 1.9 TDI 00- 2000.07 - 2005.01 AJM 4B5, C5 115
16010 AUDI A6 1896 1.9 TDI 01- 2001.08 - 2005.01 AVF, AWX 4B2, C5 130
16184 AUDI A6 1896 1.9 TDI 01- 2001.08 - 2005.01 AVF, AWX 4B5, C5 130
14797 FORD GALAXY 1896 1.9 TDI 00- 2000.04 - 2006.05 AUY WGR 115
4714 FORD GALAXY 1896 1.9 TDI 95- 1995.03 - 2006.05 1Z, AHU, ANU WGR 90 Gyártási évtől: 200006
8138 MULTICAR Tremo 1896 Carrier, Carrier S 2004.10 - AVM
63
14940 SEAT ALHAMBRA 1896 1.9 TDI 00- 2000.06 - 2010.03 AUY, BVK 7V8, 7V9 115
15964 SEAT ALHAMBRA 1896 1.9 TDI 4motion 00- 2000.06 - 2010.03 AUY, BVK 7V8, 7V9 115
5675 SEAT ALHAMBRA 1896 1.9 TDI 96- 1996.04 - 2010.03 1Z, AHU, ANU 7V8, 7V9 90 Gyártási évtől: 200007
Motorkód: ANU
12894 SEAT CORDOBA 1896 1.9 SDI 99- 1999.06 - 2002.10 AGP, AQM 6K2 68
12895 SEAT CORDOBA 1896 1.9 SDI 99- 1999.06 - 2002.12 AGP, AQM 6K5 68
12896 SEAT CORDOBA 1896 1.9 TDI 99- 1999.06 - 2002.10 AGR, AHU, ALH 6K2 90
12898 SEAT CORDOBA 1896 1.9 TDI 99- 1999.06 - 2002.10 ASK, ASV 6K2 110
12897 SEAT CORDOBA 1896 1.9 TDI 99- 1999.06 - 2002.12 AGR, ALH 6K5 90
12899 SEAT CORDOBA 1896 1.9 TDI 99- 1999.06 - 2002.12 ASK, ASV 6K5 110
13194 SEAT IBIZA 1896 1.9 SDI 99- 1999.08 - 2002.02 AGP, AQM 6K1 68
13195 SEAT IBIZA 1896 1.9 TDI 99- 1999.08 - 2002.02 AGR, ALH 6K1 90
13197 SEAT IBIZA 1896 1.9 TDI 99- 1999.08 - 2002.02 ASK, ASV 6K1 110
14414 SEAT LEON 1896 1.9 SDI 99- 1999.11 - 2006.06 AQM 1M1 68
15725 SEAT LEON 1896 1.9 TDI 00- 2000.09 - 2006.06 ARL 1M1 150
17515 SEAT LEON 1896 1.9 TDI 03- 2003.05 - 2006.06 ASZ 1M1 130
19224 SEAT LEON 1896 1.9 TDI 05- 2005.10 - 2006.06 AXR 1M1 100
13161 SEAT LEON 1896 1.9 TDI 99- 1999.11 - 2006.06 AGR, ALH 1M1 90
13162 SEAT LEON 1896 1.9 TDI 99- 1999.11 - 2006.06 AHF, ASV 1M1 110
17300 SEAT LEON 1896 1.9 TDI Syncro 02- 2002.05 - 2006.06 ARL 1M1 150
15724 SEAT LEON 2792 2.8 Cupra 4 01- 2001.02 - 2006.06 AUE 1M1 204
18881 SEAT TOLEDO 1896 1.9 SDI 99- 1999.11 - 2004.06 AQM 1M2 68
16180 SEAT TOLEDO 1896 1.9 TDI 00- 2000.10 - 2006.05 ARL 1M2 150
17514 SEAT TOLEDO 1896 1.9 TDI 03- 2003.05 - 2006.05 ASZ 1M2 130
10049 SEAT TOLEDO 1896 1.9 TDI 99- 1999.04 - 2006.05 AGR, ALH 1M2 90
10050 SEAT TOLEDO 1896 1.9 TDI 99- 1999.04 - 2006.05 AHF, ASV 1M2 110
8704 SKODA OCTAVIA 1896 1.9 SDI 97- 1997.06 - 2003.12 AGP, AQM 1U2 68
9517 SKODA OCTAVIA 1896 1.9 SDI 98- 1998.07 - 2003.12 AGP, AQM 1U5 68
23268 SKODA OCTAVIA 1896 1.9 TDI 00- 2000.08 - 2010.12 ATD, AXR 1U5 100
17475 SKODA OCTAVIA 1896 1.9 TDI 02- 2002.09 - 2004.09 ASZ 1U2 130
17476 SKODA OCTAVIA 1896 1.9 TDI 02- 2002.09 - 2004.09 ASZ 1U5 130
23291 SKODA OCTAVIA 1896 1.9 TDI 05- 2005.10 - 2010.12 AXR 1U2 100
15294 SKODA OCTAVIA 1896 1.9 TDI 4x4 00- 2000.09 - 2006.01 ATD 1U5 100
12243 SKODA OCTAVIA 1896 1.9 TDI 4x4 99- 1999.11 - 2006.02 AGR 1U5 90
7909 SKODA OCTAVIA 1896 1.9 TDI 96- 1996.09 - 2010.03 AGR, ALH 1U2 90
9063 SKODA OCTAVIA 1896 1.9 TDI 97- 1997.08 - 2006.01 AHF, ASV 1U2 110
9519 SKODA OCTAVIA 1896 1.9 TDI 98- 1998.07 - 2006.01 AHF, ASV 1U5 110
9518 SKODA OCTAVIA 1896 1.9 TDI 98- 1998.07 - 2010.03 AGR, ALH 1U5 90
16294 SKODA SUPERB 1896 1.9 TDI 01- 2001.12 - 2008.03 AVF, AWX 3U4 130
17008 SKODA SUPERB 1896 1.9 TDI 02- 2002.08 - 2005.10 AVB 3U4 101
23294 SKODA SUPERB 1896 1.9 TDI 05- 2005.10 - 2007.05 BSV 3U4 105
23293 SKODA SUPERB 1896 1.9 TDI 07- 2007.01 - 2008.03 BPZ 3U4 115
20003 SKODA SUPERB 1968 2.0 TDI 05- 2005.10 - 2008.03 BSS 3U4 140
10176 VOLKSWAGEN BORA 1896 1.9 SDI 98- 1998.10 - 2005.05 AGP, AQM 1J2 68
15466 VOLKSWAGEN BORA 1896 1.9 TDI 00- 2000.05 - 2005.05 ARL 1J2 150
15464 VOLKSWAGEN BORA 1896 1.9 TDI 00- 2000.09 - 2005.05 ATD, AXR 1J2 101
15468 VOLKSWAGEN BORA 1896 1.9 TDI 00- 2000.09 - 2005.05 ATD, AXR 1J6 101
16067 VOLKSWAGEN BORA 1896 1.9 TDI 00- 2000.11 - 2005.05 ASZ 1J2 130
16069 VOLKSWAGEN BORA 1896 1.9 TDI 00- 2000.11 - 2005.05 ASZ 1J6 130
16349 VOLKSWAGEN BORA 1896 1.9 TDI 01- 2001.05 - 2005.05 ARL 1J6 150
14559 VOLKSWAGEN BORA 1896 1.9 TDI 04- 2004.07 - 2005.05 AGR, ALH 1J6 90
15467 VOLKSWAGEN BORA 1896 1.9 TDI 4motion 00- 2000.05 - 2005.05 ARL 1J2 150
15465 VOLKSWAGEN BORA 1896 1.9 TDI 4motion 00- 2000.09 - 2005.05 ATD 1J2 101
15469 VOLKSWAGEN BORA 1896 1.9 TDI 4motion 00- 2000.09 - 2005.05 ATD 1J6 101
16068 VOLKSWAGEN BORA 1896 1.9 TDI 4motion 00- 2000.11 - 2005.05 ASZ 1J2 130
16070 VOLKSWAGEN BORA 1896 1.9 TDI 4motion 00- 2000.11 - 2005.05 ASZ 1J6 130
16350 VOLKSWAGEN BORA 1896 1.9 TDI 4motion 01- 2001.05 - 2005.05 ARL 1J6 150
13103 VOLKSWAGEN BORA 1896 1.9 TDI 4motion 98- 1998.11 - 2002.04 AGR 1J2 90
14560 VOLKSWAGEN BORA 1896 1.9 TDI 4motion 99- 1999.02 - 2001.06 AJM, AUY 1J2 115
13106 VOLKSWAGEN BORA 1896 1.9 TDI 4motion 99- 1999.05 - 2001.06 AJM, AUY 1J6 115
10004 VOLKSWAGEN BORA 1896 1.9 TDI 98- 1998.10 - 2001.06 AHF, ASV 1J2 110
10003 VOLKSWAGEN BORA 1896 1.9 TDI 98- 1998.10 - 2005.05 AGR, ALH 1J2 90
13104 VOLKSWAGEN BORA 1896 1.9 TDI 98- 1998.12 - 2002.01 AJM, AUY 1J2 115
12104 VOLKSWAGEN BORA 1896 1.9 TDI 99- 1999.05 - 2001.06 AHF, ASV 1J6 110
11762 VOLKSWAGEN BORA 1896 1.9 TDI 99- 1999.05 - 2001.06 AJM, AUY 1J6 115
18490 VOLKSWAGEN CADDY 1896 1.9 SDI 95- 1995.11 - 2004.01 AEY, AYQ 9K9B 64
18491 VOLKSWAGEN CADDY 1896 1.9 TDI 96- 1996.10 - 2004.01 AHU, ALE, ALH 9K9B 90
19407 VOLKSWAGEN CRAFTER 2461 2.5 TDI 06- 2006.04 - BJK, CEBB 2E_ 109
19412 VOLKSWAGEN CRAFTER 2461 2.5 TDI 06- 2006.04 - BJK, CEBB 2E_ 109
19416 VOLKSWAGEN CRAFTER 2461 2.5 TDI 06- 2006.04 - BJK, CEBB 2F_ 109
19408 VOLKSWAGEN CRAFTER 2461 2.5 TDI 06- 2006.04 - BJL, CECA 2E_ 136
19413 VOLKSWAGEN CRAFTER 2461 2.5 TDI 06- 2006.04 - BJL, CECA 2E_ 136
19417 VOLKSWAGEN CRAFTER 2461 2.5 TDI 06- 2006.04 - BJL, CECA 2F_ 136
19406 VOLKSWAGEN CRAFTER 2461 2.5 TDI 06- 2006.04 - 2011.07 BJJ, CEBA 2E_ 88
19410 VOLKSWAGEN CRAFTER 2461 2.5 TDI 06- 2006.04 - 2011.07 BJJ, CEBA 2E_ 88
19415 VOLKSWAGEN CRAFTER 2461 2.5 TDI 06- 2006.04 - 2011.07 BJJ, CEBA 2F_ 88
19409 VOLKSWAGEN CRAFTER 2461 2.5 TDI 06- 2006.04 - 2011.07 BJM, CECB 2E_ 163
19414 VOLKSWAGEN CRAFTER 2461 2.5 TDI 06- 2006.04 - 2011.07 BJM, CECB 2E_ 163
19418 VOLKSWAGEN CRAFTER 2461 2.5 TDI 06- 2006.04 - 2011.07 BJM, CECB 2F_ 163
11605 VOLKSWAGEN GOLF IV 1896 1.9 SDI 99- 1999.05 - 2006.06 AGP, AQM 1J5 68
15460 VOLKSWAGEN GOLF IV 1896 1.9 TDI 00- 2000.05 - 2005.06 ARL 1J1 150
15458 VOLKSWAGEN GOLF IV 1896 1.9 TDI 00- 2000.09 - 2005.06 ATD, AXR 1J1 101
15462 VOLKSWAGEN GOLF IV 1896 1.9 TDI 00- 2000.09 - 2006.06 ATD, AXR 1J5 101
16063 VOLKSWAGEN GOLF IV 1896 1.9 TDI 00- 2000.11 - 2005.06 ASZ 1J1 130
16065 VOLKSWAGEN GOLF IV 1896 1.9 TDI 00- 2000.11 - 2006.06 ASZ 1J5 130
15461 VOLKSWAGEN GOLF IV 1896 1.9 TDI 4motion 00- 2000.02 - 2005.06 ARL 1J1 150
15459 VOLKSWAGEN GOLF IV 1896 1.9 TDI 4motion 00- 2000.09 - 2005.06 ATD 1J1 101
15463 VOLKSWAGEN GOLF IV 1896 1.9 TDI 4motion 00- 2000.09 - 2006.06 ATD 1J5 101
16064 VOLKSWAGEN GOLF IV 1896 1.9 TDI 4motion 00- 2000.11 - 2005.06 ASZ 1J1 130
16066 VOLKSWAGEN GOLF IV 1896 1.9 TDI 4motion 00- 2000.11 - 2006.06 ASZ 1J5 130
59345 VOLKSWAGEN GOLF IV 1896 1.9 TDI 4motion 02- 2002.05 - 2005.06 ARL 1J5 150
9511 VOLKSWAGEN GOLF IV 1896 1.9 TDI 4motion 98- 1998.07 - 2002.04 AGR 1J1 90
14725 VOLKSWAGEN GOLF IV 1896 1.9 TDI 4motion 99- 1999.05 - 2001.06 AJM 1J5 115
13107 VOLKSWAGEN GOLF IV 1896 1.9 TDI 4motion 99- 1999.05 - 2002.04 AGR 1J5 90
14903 VOLKSWAGEN GOLF IV 1896 1.9 TDI 4motion 99- 1999.09 - 2001.06 AJM, AUY 1J1 115
8461 VOLKSWAGEN GOLF IV 1896 1.9 TDI 97- 1997.08 - 2004.05 AHF, ASV 1J1 110
8456 VOLKSWAGEN GOLF IV 1896 1.9 TDI 97- 1997.10 - 2004.05 AGR, ALH 1J1 90
13100 VOLKSWAGEN GOLF IV 1896 1.9 TDI 98- 1998.12 - 2001.06 AJM, AUY 1J1 115
11607 VOLKSWAGEN GOLF IV 1896 1.9 TDI 99- 1999.05 - 2001.06 AHF, ASV 1J5 110
11606 VOLKSWAGEN GOLF IV 1896 1.9 TDI 99- 1999.05 - 2006.05 AGR, ALH 1J5 90
11763 VOLKSWAGEN GOLF IV 1896 1.9 TDI 99- 1999.08 - 2001.06 AJM, AUY 1J5 115
8850 VOLKSWAGEN LT 2461 2.5 SDI 96- 1996.07 - 2006.07 AGX 2DB, 2DE, 2DK 75
8854 VOLKSWAGEN LT 2461 2.5 SDI 96- 1996.09 - 2006.07 AGX 2DA, 2DD, 2DH 75
8853 VOLKSWAGEN LT 2461 2.5 SDI 96- 1996.09 - 2006.07 AGX 2DC, 2DF, 2DG, 2DL, 2DM 75
16135 VOLKSWAGEN LT 2461 2.5 TDI 01- 2001.05 - 2006.07 BBE 2DA, 2DD, 2DH 83
16130 VOLKSWAGEN LT 2461 2.5 TDI 01- 2001.05 - 2006.07 BBE 2DB, 2DE, 2DK 83
16137 VOLKSWAGEN LT 2461 2.5 TDI 01- 2001.05 - 2006.07 BBE 2DC, 2DF, 2DG, 2DL, 2DM 83
16136 VOLKSWAGEN LT 2461 2.5 TDI 01- 2001.05 - 2006.07 BBF 2DA, 2DD, 2DH 95
16131 VOLKSWAGEN LT 2461 2.5 TDI 01- 2001.05 - 2006.07 BBF 2DB, 2DE, 2DK 95
16138 VOLKSWAGEN LT 2461 2.5 TDI 01- 2001.05 - 2006.07 BBF 2DC, 2DF, 2DG, 2DL, 2DM 95
8855 VOLKSWAGEN LT 2461 2.5 TDI 96- 1996.05 - 1999.08 AHD 2DA, 2DD, 2DH 102
8851 VOLKSWAGEN LT 2461 2.5 TDI 96- 1996.05 - 1999.08 AHD 2DB, 2DE, 2DK 102
8859 VOLKSWAGEN LT 2461 2.5 TDI 96- 1996.06 - 1999.08 AHD 2DC, 2DF, 2DG, 2DL, 2DM 102
14097 VOLKSWAGEN LT 2461 2.5 TDI 99- 1999.05 - 2006.07 ANJ, AVR 2DA, 2DD, 2DH 109
14095 VOLKSWAGEN LT 2461 2.5 TDI 99- 1999.05 - 2006.07 ANJ, AVR 2DB, 2DE, 2DK 109
14100 VOLKSWAGEN LT 2461 2.5 TDI 99- 1999.05 - 2006.07 ANJ, AVR 2DC, 2DF, 2DG, 2DL, 2DM 109
14096 VOLKSWAGEN LT 2461 2.5 TDI 99- 1999.05 - 2006.07 APA 2DA, 2DD, 2DH 90
14094 VOLKSWAGEN LT 2461 2.5 TDI 99- 1999.05 - 2006.07 APA 2DB, 2DE, 2DK 90
14099 VOLKSWAGEN LT 2461 2.5 TDI 99- 1999.05 - 2006.07 APA 2DC, 2DF, 2DG, 2DL, 2DM 90
15916 VOLKSWAGEN NEW BEETLE 1896 1.9 TDI 01- 2001.02 - 2010.09 ATD, BEW 9C1, 1C1 101
17122 VOLKSWAGEN NEW BEETLE 1896 1.9 TDI 03- 2003.06 - 2010.09 AXR 1Y7 100
19238 VOLKSWAGEN NEW BEETLE 1896 1.9 TDI 05- 2005.07 - 2010.09 BSW 1Y7 105
19237 VOLKSWAGEN NEW BEETLE 1896 1.9 TDI 05- 2005.07 - 2010.09 BSW 9C1, 1C1 105
8980 VOLKSWAGEN NEW BEETLE 1896 1.9 TDI 98- 1998.01 - 2004.06 ALH 9C1, 1C1 90
16298 VOLKSWAGEN PASSAT 1896 1.9 TDI 00- 2000.02 - 2000.11 AVB 3B2 101
16299 VOLKSWAGEN PASSAT 1896 1.9 TDI 00- 2000.02 - 2000.11 AVB 3B5 101
15415 VOLKSWAGEN PASSAT 1896 1.9 TDI 00- 2000.11 - 2005.05 AVB 3B3 101
15416 VOLKSWAGEN PASSAT 1896 1.9 TDI 00- 2000.11 - 2005.05 AVB 3B6 101
15417 VOLKSWAGEN PASSAT 1896 1.9 TDI 00- 2000.11 - 2005.05 AVF, AWX 3B3 130
15418 VOLKSWAGEN PASSAT 1896 1.9 TDI 00- 2000.11 - 2005.05 AVF, AWX 3B6 130
15782 VOLKSWAGEN PASSAT 1896 1.9 TDI 4motion 00- 2000.11 - 2005.05 AVF 3B3 130
15786 VOLKSWAGEN PASSAT 1896 1.9 TDI 4motion 00- 2000.11 - 2005.05 AVF 3B6 130
15119 VOLKSWAGEN PASSAT 1896 1.9 TDI 4motion 99- 1999.08 - 2000.11 ATJ 3B2 115
15120 VOLKSWAGEN PASSAT 1896 1.9 TDI 4motion 99- 1999.08 - 2000.11 ATJ 3B5 115
10055 VOLKSWAGEN PASSAT 1896 1.9 TDI 98- 1998.08 - 2000.11 AJM, ATJ 3B2 115
10056 VOLKSWAGEN PASSAT 1896 1.9 TDI 98- 1998.08 - 2000.11 AJM, ATJ 3B5 115
17873 VOLKSWAGEN PASSAT 1968 2.0 TDI 03- 2003.12 - 2005.05 BGW 3B3 136
17874 VOLKSWAGEN PASSAT 1968 2.0 TDI 03- 2003.12 - 2005.05 BGW 3B6 136
14285 VOLKSWAGEN POLO CLASSIC 1896 1.9 SDI 99- 1999.08 - 2001.09 AGP, AQM 6KV5 68
9058 VOLKSWAGEN POLO CLASSIC 1896 1.9 TDI 97- 1997.05 - 2001.09 AGR, AHU, ALE, ALH 6KV5 90 Motorkód: AGR-ALH
OE-számhoz: 074115562
11520 VOLKSWAGEN POLO CLASSIC 1896 1.9 TDI 98- 1998.06 - 2001.09 AFN, ASV 6KV5 110 OE-számhoz: 074115562
OE-számhoz: ASV
11521 VOLKSWAGEN POLO CLASSIC 1896 110 1.9 TDI 98- 1998.06 - 2002.01 AFN, ASV 6KV2 110
14286 VOLKSWAGEN POLO CLASSIC 1896 68 1.9 SDI 99- 1999.08 - 2002.01 AGP, AQM 6KV2 68
7974 VOLKSWAGEN POLO CLASSIC 1896 90 1.9 TDI 96- 1996.09 - 2001.09 AGR, AHU, ALE, ALH 6KV2 90
14855 VOLKSWAGEN SHARAN 1896 1.9 TDI 00- 2000.04 - 2010.03 AUY, BVK 7M8, 7M9, 7M6 115
16062 VOLKSWAGEN SHARAN 1896 1.9 TDI 4motion 00- 2000.04 - 2010.03 AUY, BVK 7M8, 7M9, 7M6 115
4682 VOLKSWAGEN SHARAN 1896 1.9 TDI 95- 1995.09 - 2010.03 1Z, AHU, ANU 7M8, 7M9, 7M6 90 Motorkód: ANU
Gyártási évtől: 199903
Adatok
Szállítási idő
1 nap
Cikkszám
25_011_00_ufi
Tömeg
200 g/db
Kiegészítő termékek
Hasonló termékek